Blogginlägg 2009
Ska fasen vara porträttfotograf!
Pia var gullig och ställde upp som fotomodell idag. Tror ni att bilderna dög? Nehe då…..bilden är oskarp, felaktigt isotal
Det var en gång….
…en liten ambitiös svart kille på fyra ben som hade sin nos med i allting. Vad händer nu?…. varför då?….
Fotokursen rullar på
Igår var det dags för fotokurs igen. Porträtt stod på schemat. Enkelt tänkte jag när vi i samlad tropp traskade
Tänkvärt från Björn Forkman
Jag lovade att ge er lite referenser till en del av vad Björn Forkman föreläste om på utvecklingskursen för instruktörer
Premiär för träningsgruppen
Bruksträningen har legat i träda i många år nu. Visst har jag tränat andra, men jag har inte visat mig
Akka pryar som retriever
Idag åkte jag, Catrin, Akka och Zakk ut till Anne för träning med syskonen. Det drillades markeringar, närsök, sök och
Cathrin och Akka på besök
Eftersom jag är på besök så skriver jag Akka, då vet jag att det blir rätt. Vi har haft en
Utbildning för SBK lärare och instruktörer på Kydingeholm…
Idag tar jag väskan, datorn, hunden och beger mig till Kydingeholm för utvecklingskurs. Anne-Marie Folkesson och Åsa Klint har tillsammans
– A cup of the? – No thank you!
En kopp the i micron: Dags för dagens blogg. Fast just idag ville ödet någonting annat. Jag öppnar luckan, tar
Mästerfotografen Bodfäldt på kurs
Nja, önska kan jag ju,men någon Åsa Lindholm lär jag aldrig bli. Igår åkte jag till Folkuniversitetet för lektion 1
Bruks SM i Falkenberg
Cissi kommer förbi mig vid 14-tiden, för vidare färd till Falkenberg och bruks SM vilket är alla aktiva hundägares Mekka.
Inkallningslek
Idag har vi gjort lite av varje Zakk och jag. Vi har tränat apportering på land och vatten och inkallningssignal.
Också avslutade vi resan med ostron, champagne och tattoo
Två dagar sedan vi kom hem! Tänk vad snabbt man kommer in i vanliga gängor. Jag har installerat ett nytt
Spöken finns!
Tänk er noga för innan ni bestämmer ressällskap. Det kan bli både kostsamt och slitsamt. I alla fall för mungiporna!
Edinburgh International Festival
Nu ska jag börja packa. Åsa och Lotta kommer förbi vid 10.30 och sedan bär det av till Skavsta och
Syskonskola hos Anita Norrblom
Jag kan bara utbrista; – vilka duktiga hundar vi har! De känns nästan lite lillgamla. – Jag kan, jag kan
Zakk på konsert med Kungliga filharmonikerna
Zakk har en ganska bred allmänbildning sin unga ålder till trots. Idag fick den lilla svarta följa med på den
Sista dagen på retrieverlydnaden
Var tog veckan vägen? Hur kan det plötsligt vara fredag när vi startade kursen igår????Kursen låg perfekt i tiden för
Arbetande retrievers på kurs
Idag är det fjärde och näst sista dagen på den årliga retrieverveckan. Det här årets jyckar är yngre och mindre
Kurs med Kayce Cover
Nina Haaland hade åtagit sig ett stort arbete med att bjuda in djurtränaren Kayce Cover till Norge för att prata
Kayce Cover – kurs i Norge
Semestern är slut! Jag startar arbetslivet med att åka till Norge på kurs. Jag hämtar Carina imorgon klockan 07.00 Vi
Pride 2009
Semestern är slut! 2008 var ett hektiskt år eftersom jag förutom undervisningen även skrev om Kontaktkontraktet. Därför bestämde jag att
Höstens kursprogram
Det var lite segt att lägga ut kursens höstprogram men nu är det gjort och jag hoppas det blir till
Bellman – da capo
Jag brukar sällan läsa om böcker eller se gamla filmer på nytt, men Life of Bellman är en härlig föreställning
Skärgård, båtar, Djurgården……..
Vi för en vegeterande tillvaro just nu, Zakk och jag. Vi träffar två- och fyrbenta vänner i olika miljöer. Här
Semester…….
Antagligen ligger ni på någon playa, segelbåt eller på sommarstället. Troligen överlever ni alldeles utmärkt det faktum att jag bloggar
Zakk på skyddsläger
Och vad gör en liten labrador på skyddsläger? Minglar naturligtvis! Vad skulle annars en social kille som Zakk göra? Det
Jag åker på Skyddsläger i Tånga Hed…
under några dagar, så bloggen får vila tills jag kommer tillbaka! Arrangör för Skyddslägret är Berit Björk.
Sista dagen med gänget
Idag var sista dagen på årets lydnadsvecka. Det var en samling trötta, solbrända tjejer som förhoppningsvis lärt sig ett nytt
Tävlingsträning
Momentinlärningen är bara en liten del för en tävlingshund. Hunden ska också tycka om att göra entrée på appellplanen och
Dagen efter…
…känner mig lite mosig! Tillbringade Midsommarafton med syrran och mormor Anne. Har nog lite känning av osten jag stal från
Glad Midsommar!
Anne, Johanna och jag träffades och ”lekte” vattensök med godis. Sedan tränade vi stadga i fotgåendet genom att en av
På fest med Bindefeldt
Nja, nu var det kanske inte riktigt röda mattan och världskändisar som jag frotterade mig med, utan ganska ludna och
Far och son
Nog ser man vem Zakk brås på även om han inte ännu uppnått sin fars Wills mognad och utstrålning. Men
Zakk och Häxa på unghundsderby i Västerås
Apropå vädret; Det är i alla fall ingen risk för gräsbränder! Skam den som ger upp för "lite" regn!
Lang Lang – musikens trollkarl
Oavsett om det gäller sport, musik, hundträning etc, så är det en lika stor upplevelse var gång att se människor
Och svansviftningen då?
Vi pratar mycket och gärna om ögonkontakt. Lika viktigt är det att berömma hunden för en glad svans. DET skapar
Inkallning över mörka vatten
Anne och jag träffades på Solna BK idag för träning av hundarna i simteknik, inkallning och fotgående med störning. Solna
Mormor på besök
Efter fyra månaders läsning på bloggen har nu äntligen min kära Mor behagat att återvända, om tillfälligt, till fädernelandet. Hon
Gissa vem som kommer på middag?
Vissa fäller stundom kommentarer av negativ art angående min nobla person. De påstår med berått mod att jag är bortskämd.
Söndag kväll
Nu är Zakk och jag tillbka i Sthlm. Han sov som en liten gris, i princip hela tågresan till Sthlm.
Och färden bär till Göteborg…
…under helgen där jag ska undervisa i retrieverträning med tyngdpunkt på lydnaden. Det blir min matskålsdirigering, stoppsignal, fotgående och korrekta
Den unghundstid nu kommer, där lust och…..
Idag, efter den andra och avslutande gången på slyngelkursen travade Zakk och jag in till Rebecca på hunddagiset. Rebecca har